تبلیغات
وبلاگ حرفه و فن مدرسه نمونه دولتی امام صادق(ع) - شیوه صحیح ورزش

وبلاگ حرفه و فن مدرسه نمونه دولتی امام صادق(ع)
 
اتحاد، رقابت، رفاقت
Tehran

فال حافظ


بیلیارد 1 نفری بازی منچ آنلاین بازی شطرنج آنلاین 2 نفری بازی

چت روم

Type Writer Status Bar
Pichak go Up

Pichak go Up
همه ما انسان ها در تمامی روز های زندگی به ورزش نیازمندیم.

برای مشاهده ادامه مطلب بر روی آن کلیک کنید
                                                                                          

 پیش از آن که ورزشکار تمرین خود را شروع کند ، بهتر است برخی از تمرینهای ابتدایی را تحت عنوان گرم کردن بدن انجام دهد ، منظور از گرم کردن بیدار ساختن بدن و به کار گرفتن آن برای آهنگ حرکتی سریع و گردش خون و بالا بردن تعادل عصبی و واکنشهای مربوط به آن است .

به هنگام گرم کردن بدن باید به اصول زیر توجه کرد .

۱- کلیه عضلات باید در گرم کردن به کار گرفته شود .

 ۲- مفاصل باید حداکثر زاویه هایی را که در حرکتهای ورزشی پیدا می کنند ، با گرم کردن به دست بیاورند.

 ۳- دستگاه گردش خون برای رساندن اکسیژن و مواد غذایی جهت سوخت و ساز بدن به فعالیت واداشته شود

 ۴- دستگاه تنفس برای کسب اکسیژن به مقدار کافی فعالیت کند .

 ۵- دستگاه عصبی برای صدور فرامین جهت آهنگ های سریع و عکس العمل به موقع ، به فعالیت وادار شود .

 ۶- حرکات گرم کردن باید از آسان و کند شروع و به مشکل و تند ختم شود .

 توجه : گرم کردن از صدمات بدنی در تمرین ها و مسابقه ها ( پارگی و کشیدگی عضلانی ، در رفتگی مفاصل و ....) جلوگیری می کند.

مراحل گرم کردن

پیش از هر تمرینی 15 تا 30 دقیقه ویژه گرم کردن بدن ، طبق مراحل زیر سفارش می شود :

 ۱- حرکات کششی ؛ هنگام گرم کردن ، اولین کاری که باید انجام شود حرکات کششی است ، این تمرین ها بدون آن که به طور سنگین و با فشار زیاد انجام شود باعث بالا رفتن دمای بدن و ماهیچه ها می شوند .

حرکات کششی باید شامل عضلات و مفاصل اصلی بدن مانند گردن ، پشت ، عضلات همسترینگ و چهار سر ران ، زرد پی آشیل ، سینه ، لگن و غیره باشد . در انجام حرکات مذکور باید از انقباض عضله و حرکات سریع خودداری گردد و در هر حرکت 20 تا 30 ثانیه مکث کرد .

 ۲- نرمشهای سبک : در موقع نرمش کردن عضله ها منقبض می شوند و به همین دلیل باعث افزایش بیشتر دمای بدن و عضلات می گردند. نرمشهای سبک باید شامل حرکاتی باشند که دسته های اصلی عضلات ، به ویژه آن های که مستقیما در انجام ورزش مورد نظر دخالت دارند را در بر گیرند . کل زمانی که برای این بخش هنگام گرم کردن در نظر گرفته شده 5 تا 10 دقیقه است .

۳- فعالیت های ویژه : آخرین مرحله از گرم کردن شامل حرکاتی است که در ورزش مورد نظر از آنها استفاده میشود . انجام این تمرینها دو هدف عمده را دنبال می کند .

الف- به دنبال این تمرین ها عوامل فیزیولوژیک همچون دما و جریان خون در عضلاتی که در ورزش  مورد نظر از آنها استفاده می شود به حد مطلوب می رسند .

ب- باعث هماهنگی چشم ، دست و دیگر مکانیسم های عصبی – عضلانی می شود که در ورزش مورد نظر دخالت دارد .



ادامه مطلب

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 11 اسفند 1390 توسط hamed bakhtiari
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : میهن تم| بازپخش : بانک جامع قالب های فارسی